måndag 21 april 2014

Påsknaglar: Colors by Llarowe - Woodstock

Long time, no see. Här har det kommit en helvetesförkylning, en uppsats i miljörätt och en mängd vårkänslor mellan mig och bloggen, men nu ska jag försöka mig på lite mer bloggande! Jag har målat naglarna regelbundet och fotat de flesta manikyrer, och jag har fått hem tre fantastiska paket som jag inte visat. Kul att vara tillbaka! 

Jag inleder med ett riktigt fint lack som passar perfekt för påsk! Jag beställde en hel del lack från Llarowes pre-order tidigare i vår, och detta är ett av dem, Woodstock. 

Woodstock är ett gult lack, med kraftig holografisk effekt. Den gula färgen åt det ljusare hållet, och drar något åt grönt. Skulle säga att det är som en blandning av citron och lime! Holoeffekten kan jag inte klaga på, regnbågarna är kanonfina i solen, och de bidrar verkligen med djup till lacket. 

Jag har lackat med fyra lager för att få full täckning, men om jag hade tagit lite tjockare så kanske det hade räckt med tre. På vissa av bilderna nedan ser det ut att synas lite VNL, men i verkligheten syns det inte alls. Jag använder dessutom Seche Base som baslack, det är lite mjölkigt, så det kan ju bidra till opaciteten. 

Formulan var riktigt bra, trots att det är ett gult lack som vanligtvis kan vara lite svårlackade. Lacket flöt ut fint och torkade bra, och trots att jag har fyra lager, plus bas- och topplack så känns det inte alls tjockt. 

Färgen tycker jag är riktigt cool, samtidigt som det inte är den mest smickrande färg man kan lacka naglarna med. Lite fulsnygg sådär! Jag är väldigt nöjd med att jag köpte detta lack! 

Betyg: 4/5, färgen är inte den mest smickrande kanske, men jösses vilket coolt lack! :D 

Varning för bildbomb nedan! 












1 kommentar: