tisdag 12 mars 2013

Nagelklippning!

Som ni ser på de senaste bilderna så har jag klippt ner naglarna ganska rejält. När jag hade Zoya - Logan på naglarna i förra veckan så var de så långa att de började kännas som långa gröna klor... Det i kombination med att jag skulle spela fiol så var jag tvungen att ta ner dem.

Lite tråkigt att inte ha så långa fina naglar längre, men de växer ju ut som tur är! Skulle gissa att det tar ca tre veckor/en månad innan de är så långa som jag gillar dem igen.

Det är alltid lite komplicerat när jag skall klippa naglarna, för att de är så hårda, men det är egentligen ett väldigt angenämt problem! Att bara fila ner dem när de är så långa är ingen idé, för det tar så extreeemt lång tid!

Detta är vad jag använde sist:


Glasnagelfil från Claudia, nagelklippare från H&M, utfällbar kniv från en blomsteraffär och buffer från Depend. 

Nagelklipparen är ett måste för mig, och en stunds vattenbad eller dusch, annars är det nästan omöjligt att klippa naglarna. Om jag klipper med en sax så måste jag ta i så både jag och naglarna spricker. Jag måste klippa varje nagel i två omgångar eftersom de är så välvda, och de spricker när man kommer över mitten. Teknik som har övats in! Men som sagt, ett ganska angenämt problem, det är inte så ofta naglarna går av eller spricker som tur är. 

Måste rekommendera klipparen från H&M, funkar förvånansvärt bra och kvalitén känns väldigt bra för sina 19kr. Resten är också budget, men funkar alldeles utmärkt för mig! 

Det dyker nog upp några inlägg med långa naglar dock, har några bilder på lager :) 

1 kommentar:

  1. Åh vilket angenämt problem som du skriver, att de är så hårda att du har svårt att klippa dem.

    SvaraRadera