måndag 8 april 2013

Blå måndag: OPI - Yoga-ta Get This Blue

Måndag, blå måndag, igen! Kolla in Lindas Nailorama för fler blå lack!

Här kommer mitt blå favoritlack, of all times! Hittills iallafall ;) Dessutom använde jag det första gången vid ett ganska speciellt tillfälle, se längst ner i inlägget... Kungligt fint kan man kalla det!

Yoga-ta Get This Blue kommer från OPI:s India-kollektion våren 2008. Fantastiskt kungsblått skimmerlack. På många bilder ser det ut att flasha lite i lila eller rosa, det gör det inte alls på nageln. Även mina bilder har den tendensen, men det är bara för att jag var ute på balkongen i solen och fotade i min röda tröja. Perfekt mittemellanblått som har ett väldigt fint djup och skimmer!

Två lager täcker perfekt, även om mina naglar är rätt så långa nu. Lätt att kontrollera på nageln med OPI:s pensel, och torkar fort. Älskar, älskar, älskar!












Betyg färg: 5
Betyg formula: 4
Sammanlagd känsla för lacket: 5

Jag tycker om det här lacket, och den fina blå färgen, så mycket att det var det som fick pryda mina naglar när jag i april för ett år sedan tog emot diplom ur kungens hand! Jag gick en ledarskapsutbildning som heter Värdebaserat Ledarskap förra året, en kurs som anordnas av Konungens Stiftelse för Ungt Ledarskap och Scouterna. Kursen avslutas varje år med att alla kursdeltagare och ledare, ca 200 st, får ta emot diplom och en pin ur konungens hand. Fantastisk upplevelse för mig som gillat kungafamiljen under hela min uppväxt! 

Jag och HM Konungen Carl XVI Gustaf, den 26 april 2012

2 kommentarer:

  1. Himla härlig färg. Och kul att få träffa kungen! Hade en kompis som också var med på det något år.

    SvaraRadera
  2. Det här lacket är så snyggt! Tyvärr så har jag inte det själv...än ;)

    SvaraRadera