lördag 1 februari 2014

Orly - Rococo-a-go-go

Tänkte muntra upp den här grå och lagom tråkiga lördag med ett väldigt vackert lack! Tyvärr påverkar vädret även fotona, så de är inte mycket att hurra för. 

Jag har länge velat ha underbart vackra Rococo-a-go-go från Orly, som släpptes i Mineral FX-kollektionen hösten 2011. Det var begränsad upplaga, så det har varit väldigt svårt att få tag på lacket, och det är ganska omtalat numera. Jag köpte mitt på eBay, för inte alltför många pengar, så leta där om ni är sugna! 

Lacket har en fantastiskt vacker rödbaserad lila nyans, med en fin duokrom effekt. Finishen är någon typ av blandning av skimmer och glass fleck, och dessutom duokroma pigment, så lacket slår över i guld i vissa ljus.

Jag har lackat med två lager för att få lacket helt täckande, och lackade som vanligt med Seche Vite för att få naglarna glansiga och lite snabbare torktid. Lackningen var en fröjd som så ofta med med lack från Orly! Penseln är lite väl mjuk för min smak, men håller man tungan rätt i mun och koncentrerar sig när man lackar så är det inga problem alls.

Rococo-a-go-go fick pryda naglarna i en dryg vecka, visserligen hade jag inte tillfälle att byta lack innan dess, men jag blev inte alls sugen på det heller, för jag trivdes verkligen i lacket! Superfint.

Betyg: 4,5/5. Det är väldigt svårt att sätta betyg på det här lacket, för det är så snyggt och så efterlängtat, men samtidigt når det inte riiiktigt upp till full pott. Men vem vet, jag kanske ändrar mig och då får det en femma!

Vad tycker ni, gillar ni det? Är det värt hypen?






10 kommentarer:

  1. En av mina första lackkärlekar! Det är så himla fint. Skulle nog också kunna ha det i en vecka utan problem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt fantastiskt! Den duokroma finishen gör nog att man inte tröttnar lika fort :)

      Radera
  2. Åh, vackert!!! har missat detta så nu har jag en ny längtan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt! Det är värt att längta efter, leta på eBay! :)

      Radera