måndag 23 december 2013

Blå Måndag: China Glaze - Skyscraper

Dagen före julafton idag, och blå måndag! Jag har varit borta ett tag, dels varit bortrest och den senaste veckan har jag dragits med en hemsk hosta. Bloggen har inte prioriterats, men nu har jag så många vackra lack som jag verkligen vill visa! 

Jag börjar med ett blått lack som jag haft i min ägo ganska länge, och även målat med ett par gånger, nämligen Skyscraper från China Glaze. Kom ut under 2011 vill jag minnas, i kollektionen Metro. 

Detta lack är ett mellanblått lack med massor av små silverglitter i. Ser ut som en stjärnhimmel! 

Jag har lackat tre lager för att få det helt täckande, och jag vet av erfarenhet från tidigare lackningar att det inte alls är några problem med formulan, dock börjar min flaska bli lite i behov av thinner nu, så det var lite tjockt, men annars inga problem. 

Jag gillar verkligen det här lacket, hade varit en perfekt bas till en rymdmanikyr! 

Betyg: 4/5, ett väldigt vackert blått lack som passar finfint på vintern tycker jag! 





1 kommentar: