lördag 29 juni 2013

Holofredag: China Glaze - Infra Red


Äntligen fredag igen, och vilket fint väder! Nästan som den dagen jag fotade dessa bilder på balkongen! Perfekt dag för holofredag alltså :) Hos Skimmerskuggan hittar ni säkerligen fler fina hololack och mängder av regnbågar! 

Infra Red är ett härligt mörkt rosa lack, som visserligen inte är rött som man skulle kunna tro av namnet, men fortfarande väldigt fin färg! Holo-effekten är väldigt fin, fina linjära regnbågar med en väldigt mild effekt. Gillar verkligen dessa från CHina Glaze Hologlam-kollektion. 

Jag hade vissa problem med applikationen när jag målade med When Stars Collide, därför testade jag att lacka detta på naken nagel, helt utan underlack. Vanligtvis är detta ett bigg no-no för mig, men efter att ha hört att holo-lack inte färgar av sig på naglarna, samt att jag har hört att detta är en bra metod för att applicera holos på ett bra sätt utan Aqua base så testade jag. Mycket lättade än med underlack! På det Seche Vite som vanligt. 

Hållbarheten var riktigt bra tycker jag, även om jag min vana trogen tog bort lacket efter två dygn som vanligt, men då var det iallafall fint! 

Här kommer bilder i sol, men inte den där härliga superstarka svenska sommarsolen, utan mer vanlig sol :) 





8 kommentarer: