lördag 16 februari 2013

Color Club - Ruby Slippers

Här kommer ett lack, eller egentligen en färg/nyans/finish som jag alltid tycker om att ha på naglarna. Om jag är oinspirerad, inte vet vilken färg jag skall välja eller bara tycker att allt är fult är detta mitt go-to. Detta och China Glaze - Ruby Pumps som är en dupe.

Det är färgglatt, glittrigt och fantastiskt vackert. Jag får alltid mängder med komplimanger när detta är på naglarna, man märks liksom.

Ruby Slippers är alltså ett rött jellylack med massor av rött (silver?) glitter och det liksom glöder! Fantastiskt fint i solen. Det är lätt att måla med då penseln är lätt att hantera och formulan på lacket likaså. Det torkar lite fortare än medel, men blir lite knottrigt, efter två lager Seche är ytan perfekt! På bilderna har jag haft tre lager lack och två lager topplack, och det såg extremt fint ut väldigt länge.

Målade på detta i söndags eftermiddag och bytte först i går, fredag, vilket är väldigt ovanligt för mig, men det är ju så snyggt! Behövde liksom inte byta =)

Längst ner ser ni en flaskjämförelse med Ruby Pumps, vid tillfälle skall jag swatcha dem på naglarna sida vid sida också så man kan se likheter/skillnader.














1 kommentar:

  1. Supersnyggt, det är ett bra rött lack att ha hemma. Något jag borde tänka på....hihi...:-)

    SvaraRadera