torsdag 28 februari 2013

Zoya - Valerie

Återigen en favorit, Zoya - Valerie. När jag lackade med detta första gången var det verkligen kärlek vid första ögonkastet!

Underbart lila skimmerlack som skiftar underbart fint i guld. Att bestämma basen på färger är inte min starka sida, men jag skulle säga att detta är ett rödbaserat lila lack, och inte ett blåbaserat. Har lite svårare för mer blåbaserade lack.

Formulan är helt underbar, ett lager täcker på kortare naglar, men på mina långa krävs det två just nu. Torkar fort gör det också, lite fortare än normalt skulle jag säga. Topplack har jag som vanligt på bilderna, ett lager Seche Vite.

Detta är ett lack som jag inte kommer att klara mig utan när det tar slut, så ett nytt kommer definitivt att införskaffas då. Zoya gör verkligen fantastiska lack!

Bilderna är tagna både inomhus i fönster och utomhus i sol.














1 kommentar:

  1. Åh sååå snyggt, detta står på min önskelista och jag blir påmind om varje gång varför det står där. Zoya gör underbara lack.

    SvaraRadera