måndag 8 juli 2013

Blå måndag: Zoya - Liberty

Återigen måndag och jag är på semester, så det här är ett inställt inlägg från förra veckan när jag hade det här lacket på naglarna. Vill ni se fler blå manikyrer så kika in hos Lindas Nailorama!

Liberty kommer ifrån Zoyas sommarkollektion av deras populära PixieDust-lack. Tydligen skulle den här kollektionen aldrig blivit till egentligen, men när Zoya fick ett så otroligt bra gensvar på vårkollektionens lack, så de bestämde sig för att släppa även en sommarkollektion med PixieDust-lack.

Liberty är ett mellanblått strukturlack, med massor av glitter, samt partiklar i lite mörkare blått. Finishen på det här är lite mer finkornigt än till exempel IsaDoras Sugar Crush. 

Jag tyckte att det var lätt att applicera, Zoyas pensel flyter ut precis lagom mycket, och lacket var precis lagom lättflytande. Det torkar väldigt fort, som de flesta matta lack, och man får se upp lite med de lackrester som kommer på kanten av flaskan så att de inte täpper igen halsen helt. 

Jag upplever PixieDust som mer hållbara än Sugar Crush, nu har jag haft lacket i tre dagar, och man kan knappt se minsta lilla tipwear på naglarna. 

Baslacket jag använt är som vanligt Seche Base, och jag hoppas verkligen att det skyddar mina naglar från missfärgning. Tyvärr läste jag på the Polishaholic att detta lack har en tendens att färga av sig på både naglar och nagelband, så jag hoppas att jag klarar mig utan allt för svåra fläckar! 

Jag gillar iallafall det här lacket väldigt mycket, tycker att det är en väldigt fin finish, och färgen var väldigt fin den med. Gillar ju oftast lite starkare färger! Återstår att se om mitt omdöme ändras när lacket väl är borttaget, beroende på hur mycket det stainat mina naglar!  

Betyg: 4/5








10 kommentarer:

  1. Fint, men inte så att jag känner att jag behöver det själv.

    SvaraRadera
  2. Åh det här var fantastiskt fint! Jag som inte är överdrivet förtjust i texturlack i vanliga fall :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Gillade verkligen Zoyas finish, det är deras och IsaDoras jag föll för!

      Radera