fredag 12 juli 2013

Chanel - Taboo

Här kommer nog vårens mest hypade lack bland oss lacknördar, och en extremt stor lemming för mig, nämligen Chanel Taboo!

Detta var det första lack jag köpte på min och sambons semesterresa till Mallorca för nästan en månad sedan, redan på Landvetter blev det mitt! 

Taboo är ett lila skimmerlack som är fantastiskt vackert! När solen lyser på lacket ser man skimret i både rött, blått och lila. 

På bilderna nedan har jag applicerat tre lager, mest för att försöka komma så nära färgen i flaskan som det bara går! Det var absolut inga problem alls att lacka med det här, penseln är fantastisk, det täcker som en dröm och det torkar superfort. Det som jag hade velat se är att färgen på nageln är mer lik den i flaskan, då jag tycker att det färdiga resultatet kan bli lite väl mörkt. någonstans mittemellan hade varit perfekt! 

Jag älskar iallafall det här lacket, det är fantastiskt fint! Det har fått följa med mig på semestern, och jag skall experimentera lite med layerings ovanpå, bland annat med underbara Fantasy Fire som jag fick hem härom dagen! 

Vad tycker ni om Taboo? Tycker ni att det lever upp till hypen? :) 

Betyg: 5/5. Lätt betyg att sätta! 




9 kommentarer:

  1. Det är jättesnyggt men det vette tusan om det förtjänar hypen. Alltid svår sånt där, man måste nog göra sin egen personliga bedömning där. Det är inget lack jag längtar efter så nej, för mig lever det inte upp till hypen. Men man kan ju ändra sig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla får ju tycka vad de vill, det är ju bara bra :) Jag tyckte att flaskan förtjänade hypen, men kanske inte lacket på nageln. Då inte sagt att det inte var fint på nageln, för del gillade jag det med!

      Radera
  2. Jag var inte sådär vansinnigt exalterad av bara bilderna jag sett. Inte av lacket heller i flaska. Men eftersom jag trillade på det köpte jag det på en tjänsteresa. Och oj, när jag fick de på naglarna! Då ändrade jag mig. Det är ohyggligt vackert! Bilderna lyckas aldrig fånga de där färgskiftningarna. Djupet i det. Och ja, appliceringen är en dröm. Ett underbart lack, och jag är glad jag köpte det trots min inledningsvis gäspande attityd ...

    Mycket vackert. Du har lyckats fånga en del av det blå skimret i det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för berömmet! Tur att du slog till då, och blev så nöjd :) Man känner dessutom lyxen i lacket, man märker verkligen att det är Chanel! Gillade verkligen som sagt!

      Radera
  3. Väldigt fint och jag skulle gärna äga ett också, men när jag var på Larnaca flygplats var det slutsålt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken otur! Men det finns säkert att få tag på ett bra tag till :) Har det faktiskt på naglarna nu igen!

      Radera