onsdag 31 juli 2013

China Glaze - Jolly Holly

Längesedan jag var med på Karins Gröna onsdag nu, men efter ledigheter och semester så har jag lite lack att visa igen! 

Lacket jag visar idag är ett lack jag bytte till min från Helena för nästan ett år sedan, nämligen Jolly Holly från China Glaze, ett jullack från julen 2010. 

Jolly Holly är ett skogsgrönt skimmerlack som jag gillar väldigt mycket. Färgen blir väldigt djup och vacker. 

Lacket täcker på ett lacket, men jag tar två lager för att vara på den säkra sidan och för att få extra djup. Har inga problem med appliceringen alls, perfekt i formulan alltså! Det hamnade precis där jag ville, varken för tunt eller för tjockt. 

Jag tyckte att lacket torkade normalt fort också, hade inga problem med torkningen alls. Ett lager Seche Vite på toppen som vanligt. 

Gillade verkligen det här lacket, trivs bra i gröna skimmerlack, och China Glaze är väldigt bra på skimmer!  

Betyg: 4/5



Matchar med våra fina luktärter på balkongen :) 

7 kommentarer:

  1. Det är så fint att jag ångrade att jag bytte bort och skaffade mig ett igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans :) Men du kanske gillar det du fick i byte iallafall, hoppas jag :) Det är verkligen superfint, så jag är glad att jag fick byta till mig det! <3

      Radera
  2. Det är väldigt vackert! Jag har faktiskt dublett av denna, skaffade den när den var ny och fick även med den i ett set jag köpte på Kicks i vintras...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Det perfekta gröna skimmerlacket tror jag allt! Inte back up-måste för mig, men jag gillar det verkligen!

      Radera