söndag 28 juli 2013

IsaDora - Orient Express

Nu skall jag visa ett riktigt fint rött lack, kanske ett av de allra finaste röda jag har. Trots att sommaren kanske inte är högsäsong för de röda lacken så blev jag i förra veckan så väldigt sugen på något enkelt, stilrent och rött på naglarna. Därför blev det detta fina!

Orient Express kommer från IsaDoras höstkollektion från 2012, Jewels of the Orient, en kollektion som de lyckats väldigt bra med! Finns många godingar i den! 

Detta lack är ett väldigt vackert klarrött skimmerlack, med ett fantastiskt djup i. Ett lager räcker för full täckning, men jag har på bilderna nedan har jag lagt två lager för att få extra djup på naglarna. Seche Base och Seche Vite under och över som vanligt. 

Lacket är verkligen fantastiskt; torktiden är väldigt bra, och det är jättelätt att måla med IsaDoras pensel, även om den är på gränsen till för bred för mina pyttiga lillfingernaglar. 

Det är faktiskt få lack jag har backup på, men detta är ett av dem. Detta är perfekt som bas till röda glitterlack till exempel, och ett superfint jullack om man inte vill ha något så avancerat. 

Utöver detta har jag även Silk Road och Aincent Ruby från kollektionen, men detta lack är lätt favoriten!   Just att det bara krävs ett lager, samt den fina färgen med skimret gör att jag tycker så mycket om lacket. 

Betyg: 4/5, ett fantastiskt vackert rött skimmerlack förtjänar det betyget! 

Vilken är er röda favorit? :) 






12 kommentarer:

  1. Åh såå vackert!! Förstår att du vill ha backup på detta. Min röda favorit är nog Orly Smolder och China Glaze Ruby Pumps. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag håller helt med dig! Mitt Smolder är tyvärr lite bråkigt, men sjukt fint! Och Ruby pumps = <3

      Radera
  2. Den har jag också, jättefin! Måste nog ta fram och titta lite på den i alla fall ... :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag att du ska göra! Rött är fint även på sommaren :)

      Radera
  3. Verkligen oerhört vackert! Älskar såna här röda skimmerlack, finns inte mycket som slår det!

    SvaraRadera
  4. Eller hur! Passar till allt, oavsett årstid tycker jag!

    SvaraRadera
  5. Verkligen ett galet vackert lack! Och mycket fina bilder:)

    SvaraRadera
  6. Det här är helt ljuvligt och väldigt likt en annan favorit hos mig nämligen A-England Perceval.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint i all sin enkelhet! Tänkte på Perceval faktiskt som är superfint, men funderar på om jag behöver det också...

      Radera