söndag 21 juli 2013

OPI - A Woman's Prague-ative

Nu är jag tillbaka från semestern i norr, och nu kommer inläggen strax att trilla ut i någorlunda normal takt igen! Börjar med ett vårlack :)

I min födelsedagsbeställning av lack från USA i april/maj stoppade jag i detta som sista lack, det där man får så hemsk beslutsångest av ni vet...

A Woman's Prague-ative kommer från OPI:s vårkollektion Euro Centrale 2013 och är uppenbarligen inspirerat av Tjeckien och Prag. Det har en väldigt vacker brons/orange färg i en fin glitter/skimmer-finish.  OPI har gjort många lack i den här finishen det senaste och den blir väldigt fin och glittrig, speciellt i solsken! 

Det var relativt skirt, tre lager krävdes för att täcka helt. Toktiden upplevde jag som normal, även med Seche Vite på toppen. OPI:s pensel är som för det allra mesta jättelätt att måla med, så de tekniska bitarna av det här lacket var på topp, dock blev jag inte lika överväldigad som jag väntade mig att bli av detta lack. Färgen var liksom inte så där perfekt lysande glimrande som förväntat, lite besviken blev jag allt. Kanske blir jag mer nöjd närmre hösten, för detta känns som ett riktigt höstlack!

Vad tycker ni om detta? Har ni några historier om beslutsångest gällande det där sista lacket i beställningen? 

Betyg: 3/5, ett mellanlack helt enkelt. 





10 kommentarer:

  1. Åhhh guud sååå himla snyggt det här är. Älskar det här. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag bara älskar detta! Har seriösa svårigheter att titta på något annat än mina naglar när jag bär det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska testa senare i höst igen, det kanske inte passade så bra med mina sommahänder

      Radera
  3. Håller med dig, jag upplever också detta som ett mellanlack. På sin höjd...

    SvaraRadera
  4. det är ju så himla vackert i solen! jag är med Anne, det här är ett fantastiskt lack!

    SvaraRadera
  5. Ja, gillar OPI:s liknande lack, men just detta... Nja. Kanske till vintern dock! :)

    SvaraRadera
  6. Vackert! Jag vet verkligen inte varför jag inte köpt det här.

    SvaraRadera