fredag 6 september 2013

butter London - The Black Knight

Nu kommer ännu ett födelsedagslack! Detta köpte syster till mig på NK i Göteborg för 165 kr. 

The Black Knight kommer från butter London och det är ett glitterlack i en skir svart jellybas. Glittren små och i tre olika färger; blått, rött och rosa. Glittret ät väldigt tätt packat och jellybasen ganska skir.

Med det sagt så skulle man kunna tro att lacket var lättlackat och tunnt, men icke sa Nicke! Det var verkligen inte någon fröjd att lacka med The Black Knight tyvärr. Lacket kändes liksom tjockt och lite luftigt, nästan uppvispat... Penseln var inte så rolig den heller, slapp och lite ostyrig.

Jag fick lacka med tre lager innan jag fick full täckning, för det var väldigt strimmigt innan, och det var som sagt inga lätta tre lager inte. Torktiden minns jag inte så mycket av för jag var så fokuserad på att få till snygga kanter och godkänd täckning, och jag lade ju Seche på som vanligt, så godkänd torktid skulle jag säga :)

Nu hade The Black Knight tur att det är så himla fint, för jag benådade det lite till slut! Jag är väldigt förtjust i svarta lack med en tvist och detta är verkligen ett av dem! Glittren är fina färger som passar väldigt bra ihop och de gör sig så fint mot den svarta basen.

Betyg: 3/5, godkänt tack vare att det är så vackert! 





12 kommentarer:

  1. Jag kommer inte ihåg vad jag tyckte om formulan, men det är ju väldigt fint iaf. :-)

    SvaraRadera
  2. Såååå snyggt! Trist med konsistensen, jag har inte testat mitt än. Får återkomma om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Skall bli spännande att se vad du tycker om ditt lack :)

      Radera
  3. Jättefint, men trist att det var jobbigt att måla med. Tycker Butter London brukar ha extremt bra formula men det finns såklart undantag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte testat mitt andra, så jag blev ju lite besviken, men älskade färgen! :D

      Radera
  4. Japp. Detta är sjukt fint. Jag vill ha det, och är villig att kämpa lite med lackningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vissa lack är man beredd att offra lite tålamod för att använda! Köp det :)

      Radera
  5. Detta skulle kunna vara det Butter London lack som tillslut tar min Butter London oskuld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag låter som en utmärkt idé! Min BL-oskuld togs av Henley Regatta, men det har jag inte lackat med än, stått på hyllan alldeles för länge... :/

      Radera
  6. Har också hört att det ska vara tjockt och klibbigt, men en stor lemming som jag till slut fick i en bytesaffär i somras. Och så har jag inte använt det än!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket tråkigt med den tråkiga formulan, men jag gillar verkligen färgen. Kul att du fick dödat en lemming också :)

      Radera