fredag 27 september 2013

China Glaze - Mommy Kissing Santa

Idag har jag ett vacker jullack att visa, kan ju passa bra så här när hösten gjort entré med stormsteg!

Detta är Mommy Kissing Santa som kom med China Glaze julkollektion 'Tis Is The Season To Be Naughty And Nice, som kom 2010. 

Mommy Kissing Santa är ett vackert rött skimmerlack som verkligen får en varm ton på mina naglar. Jag gillar verkligen röda skimmerlack, så smickrande och klassiskt snyggt tycker jag. Vissa har dessutom en så vacker varm glöd som verkligen är fin. 

Lacket täckte väldigt bra, har två lager på bilderna nedan, men hade kanske kunnat komma undan med ett om man lackar lite noggrannare och har kortare naglar. Något rinnigt var det, men inte så att det störde så mycket. Torktiden var bra, men som vanligt så utforskade jag den inte allt för mycket, då jag direkt lade ett lager Seche Vite på toppen. 

Tyvärr upplevde jag att lacket chippade ovanligt fort, därför är det lite skador på några naglar. Det vinner man inte många poäng på i min bok... 

Vad tycks? Har ni tips på snygga, liknade lack? :) 

Betyg: 3/5, snyggt, men inte så unikt och det chippade fort tyvärr. 







12 kommentarer: