fredag 13 september 2013

Holofredag: Color Club - Over the Moon

Holofredag nu igen och solen här i Göteborg skiner väldigt vackert! Om hösten fortsätter var så här vacker kommer jag inte ha något emot den faktiskt... Idag firar dessutom Kerstins holofredag två år! Tänk vad många regnbågar det blir! 

Idag har jag lackat med fina Over the Moon från Color Club. Detta lack ingår i deras kollektion med hololack, Halo Hues. Det kom med min beställning från Head2ToeBeauty för ett par veckor sedan, men jag har sparat det till en riktigt fin fredag :) Nu är det dags! 

Over the Moon är ett vackert ljusblått hololack som är galet holografiskt i solskenet, men även i vanligt dagsljus. Jag gillar egentligen lite starkare färg på mina hololack, så att de inte blir så bleka och trista i skuggan. Ljusblått är egentligen inte min färg, men effekten är verkligen underbar! 

Jag upplevde inga problem med att lacka med det här alls, många holografiska lack kan ju vara svåra att lacka med, då de drar med sig lagret under så att det blir kala fläckar, men det gjorde inte detta alls. Lätt att applicera, och jag lackade tre lager för att få det helt opakt på mina långa naglar. 

Som vanligt med holos så var torktiden riktigt bra, och när jag lade på Seche blev den fina holoeffekten inte alls mattad eller dimmig. 

Betyg: 3/5, jag hade gärna sett lite starkare och knalligare nyans, annars ett vackert lack! 








Här kommer en liten bonus! Tänkte direkt på en låt när jag hörde namnet Over the Moon, och efter lite googlande och sökande på Youtube visade det sig att det var Over the Moon från filmen Rent. Filmen är väldigt bra, se den om ni inte gjort det! Angående låten så är det bara just titeln/refrängen som satt sig och som jag gillar, resten är lite spejsat för min smak... Men filmen som sagt, se den! 




6 kommentarer:

  1. Såååå vackert det är. Underbar färg och fin holoeffekt. :-)

    SvaraRadera
  2. jag föredrar också starkare färger, men holoeffekten i det där är ju riktigt fin.

    SvaraRadera
  3. Wow vad fint! Färgen är ju inte så tokig heller i solen, riktigt turkos och fin!

    SvaraRadera
  4. Så fantastiska regnbågar, verkligen härligt!

    SvaraRadera
  5. Oj vilken holoeffekt! Väldigt vackert!

    SvaraRadera