onsdag 11 september 2013

Zoya - Charla

Nu skall jag visa er ett av mina absoluta favoritlack! Tycker den här veckan är så tråkig, så det kan behövas lite snygga lack som piggar upp :) Något som piggar upp tråkiga onsdagar är att den är grön hos Karin, men jag vet inte om dagens lack kan räknas som grönt riktigt, men vi får se vad Karin säger! 

Detta är nog Zoyas mest omtyckta och antagligen ett av de allra snyggaste de har gjort. Det släpptes i kollektionen Sparkle 2011 tillsammans med andra snyggingar som Ivanka och Allegra. 

Charla är ett grön/blå/turkost glitterlack som ser ut som vattnet i en Medelhavslagun. Basen är turkosfärgad och glittren är i färger som guld, turkost och blågrönt. 

Lacket är ganska skirt, så jag brukar lägga ett lager av No Mambo Jambo från H&M underst, som täcker nästan perfekt på ett lager. Då krävs det bara tre lager av Charla, annars tror jag att man behöver fyra eller fem lager för att slippa VNL. 

Lacket torkar ganska fort även utan snabbtorkande överlack, men det blir ganska mycket struktur på det, så två lager Seche Vite krävs för en riktigt slät yta. 

Alltså hur snyggt är inte detta?!? Jag tror att det är ett av mina fem favoritlack, så fantastiskt vackert, och det gnistrar och glimmar underbart i solen, precis som de andra lacken i kollektionen. En favorit helt klart! 

Har ni Charla? Vad tycker ni i så fall om denna skönhet? Är det en favorit? :) 

Betyg: 5/5, lätt betyg att sätta! 




En solbild från mobilen när jag bar detta lack

14 kommentarer:

  1. Ett av mina absoluta favoriter också! Ett sånt där lack som alltid åker fram när man vill känna sig fin.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint. Det här måste jag nog köpa snart!

    SvaraRadera
  3. Wow, det här var ju superläckert!! Vill haaaa....;-)

    SvaraRadera
  4. En gammal klassiker, hur fint som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Borde finnas i alla lacksamlingar :)

      Radera
  5. Charla är underbart vackert:)

    SvaraRadera