onsdag 4 september 2013

China Glaze - Emerald Sparkle

Håll i hatten, för nu skall jag visa ett riktigt fantastiskt vackert lack! 

Emerald Sparkle kommer från China Glaze och är helt underbart! Det är numera relativt svårt att få tag på, men jag kammade hem mitt på eBay för ca 90 kr. Lacket har också en historia av att ha getts ut i två olika versioner, och jag är osäker på vilken version jag har. Kika gärna in Scrangies bilder här

Emerald Sparkle är ett fantastiskt grönt glitterlack med massor av glitter i en grön jellybas. En fin klargrön nyans där glittret är väldigt grönt och fint. 

Jag har lackat med tre lager för att få full täckning, men första lagret var ingen höjdare, strimmigt och ojämnt, men det åtgärdades snabbt! Annars var appliceringen väldigt enkel, varken rinnig eller för tjock, utan väldigt lätt att hantera! 

Torktiden var snabb, även om jag hade Seche Vite på toppen. Två lager till och med, för glittren var lite väl knottriga annars. 

Jag kan tänka mig att detta är väldigt likt en annan grön favorit, nämligen Glittering Garland, också från ChG, och deras julkollektion från 2011. Skall kanske testa dem sida vid sida och jämföra någon gång, men min misstanke är att Emerald Sparkle är mer klargrönt än Glittering Garland. 

Betyg: 5/5, ännu ett lätt betyg att sätta, en grön favvo som fick hänga med i fyra dygn! 

Lite bildspam, men jag hade svårt att begränsa mig... Och jag tycker dessutom att det var väldigt svårt att få fram hur vackert lacket verkligen var, men här är ett försök! Vill ni se fler gröna skönheter så klicka in er på vackerunderbar.se och se vilka som deltar i Karins gröna onsdag! 










12 kommentarer:

  1. Väldigt vackert! Ska nog finkamma ebay jag också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du skall göra! Superfint verkligen :)

      Radera
  2. Grönt glitter är alltid vackert:)

    SvaraRadera
  3. This is an amazing polish! And I will be wearing this in the winter again. Lovely for the holidays!

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen en klassiker, är glad att jag har en flaska! Borde faktiskt använda den igen snart. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den verkligen, så glad att jag köpte det! Kanske skulle vi köra en favoritdag då alla lackar med en gammal favorit de inte plockat fram på länge? :)

      Radera