tisdag 17 september 2013

Hej Helmer!

För ett par veckor sedan fick det flytta in en Helmer hos mig och sambon! Jag har i nuläget de flesta av mina lack på väggen, vilket är jättesnyggt! På sommaren går det riktigt bra när solen står högt hela dagen, men värre är det på höst/vinter/vår, när solen står så lågt att den på uppgång lyser rakt igenom vardagsrumsfönstret och in på motsatta väggen där lacken står. 

Min plan är därför att ha lacken på hyllorna på väggen på sommaren, men ta ner dem i september när det börjar lysa på de stackars lacken. Allt för att de inte skall bli blekta. Därför köpte jag lådhurtsen Helmer på IKEA för 299 kr, som är väldigt populär i lackkretsar. 

Nu återstår bara att lista ut hur jag skall ställa lacken, vilka som förtjänar att stå i översta lådan om de skall sorteras efter märke eller efter färg och om jag skall sortera ut de otestade. Kul! 

Har ni tips så lämna dem gärna i kommentarerna! 

Hyllan med China Glaze, i mer och mer solljus... 

Nu kommer solen! Fly! 

Hej Helmer! 

6 kommentarer:

  1. Det kan ju bli lätt hänt att man glömmer vilka man har testat och inte testat om man blandar dem.

    Vidare så kör jag på färgsortering. Vilket är jättesvårt ibland. Men det känns i alla fall bäst för mig, eftersom jag oftast tänker att jag är sugen på en viss färg, inte på ett visst märke. Jag har testat att sortera dem efter märke också, men det blev ganska jobbigt att välja lack då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vilket bra svar! Ska fundera lite mer över hur jag ska göra...

      Radera
  2. Jag har gjort så att mina indielack får stå på mina lackhyllor och de mer vanliga lack får stå i mina två Helmer. Men det går ju att variera om man vill det oxå. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla mina lack måste flytta ner tyvärr, pga solen. Skall kanske ha de nyaste lacken uppe ett tag bara :)

      Radera
  3. Jag har alla lack i mina två Helmer. En låda till otestade lack, resten av lacken är sorterade efter märke. Tidigare sorterade jag efter färg/finish men tycker det blev bättre och lättare att sortera efter märke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra förslag! Tror jag skall göra något liknande...

      Radera