måndag 13 maj 2013

Blå måndag: Pahlish - Train Underwater

Till dagens blå måndag hos Lindas Nailorama har jag en riktig goding att visa! Tyvärr blev inte bilderna så bra, dels var det svårt att fånga på bild, dels så råkade dessa bilderna ut för förra veckans problem med överföring via Bloggers app. Tror dock att jag lyckades rädda dem någorlunda, men skall absolut fota lacket igen vid tillfälle! 
Läs också hos Sminkan om de olika versioner som finns av det här lacket, vad jag kan förstå så har jag en av de senare versionerna... Hon har dessutom mycket finare bilder än vad jag har! 

Pahlish - Train Underwater är ett lack som kom med min senaste beställning från Llarowe, och det fjärde och näst sista jag har att visa från det paketet. 

Ett fantastiskt blått glitterlack med massor av glitter i en blå jellybas. Det finns grönt, blått och lila glitter, och ibland kan man skymta några enstaka röda små glitterkorn. Glittren är i olika storlekar, mestadels små hexagonala glitter, men även större hexor. 

Jag lade två lager av det här lacket på ett lager av Depend 258 som jag visade igår, eftersom jag ville ha en helt opak manikyr. Det var relativt lätt att kontrollera på nageln, även om det var lite tjockt. På bilderna har jag nog tre lager Seche Vite, men hade nog behövt ett lager till för att få ytan helt slät. 

Tyckte mycket om det här lacket, med jellybasen blir det ett fantastiskt djup i lacket, och även glittren i lagret under lyser igenom. 










Betyg färg: 4
Betyg formula: 3, lite kvar att önska där ändå...
Sammanlagd känsla för lacket: 4, fantastiskt djup och vacker blå färg gör att jag älskar att titta på naglarna när jag lackat med Train Underwater!

14 kommentarer: