måndag 20 maj 2013

China Glaze - First Mate

Här har jag ett lack att visa som stått otestat väldigt länge här hemma på min hylla. 

China Glaze - First Mate köpte jag genom en sambeställning i Facbook-gruppen Lacka-byt i november ungefär. Tyvärr har det inte lockat till att lackas med, eftersom jag inte är så himla förtjust i krämlack, men jag blev faktiskt överträffad i mina förväntningar!

Ett mellanblått krämlack som är lite dammigt i färgen. Snyggt med lite mindre skrikiga blå färger för min del för en gångs skull! Tre lager som var lätta att kontrollera och som torkade bra. Hade som vanligt SV på toppen. Kan inte gnälla alls på varken China Glazes pensel eller formula, riktigt bra och lätt att måla med. 

Trivdes oväntat bra i det här lacket, det var fint och lugnt, men ändå en redig färgklick. Kan tänka mig att det vore riktigt snyggt  matt också! 







Betyg färg: 3
Betyg formula: 4
Sammanlagd känsla för lacket: 3, fint, men inget stort WOW! direkt...

2 kommentarer:

  1. Vilket snyggt lack. Helt underbar blå färg!

    SvaraRadera
  2. Det här är lite av en favorit hemma hos mig med. Gillar den lite smutsiga blå färg :)

    SvaraRadera