onsdag 15 maj 2013

Grön onsdag: Opi - Live and Let Die

Onsdag igen, och jag tänkte vara med på Karins Gröna Onsdag, det var längesedan! Jag älskar mina gröna lack, men tiden finns inte alltid där... 

Live and Let Die kommer från OPI:s julkollektion 2012, James Bond, och jag köpte det på Grand Parfymeri i Göteborg för 78kr. 

Det är en mörkt grönt skimmerlack, med små skimmerpartiklar i guld. Tyvärr syns inte skimmret lika bra på nageln som det gör i flaskan, men det ger ändå fint djup åt lacket. Det är en väldigt djup och mörk grön färg, nästan åt det militärgröna hållet. 

Lacket har blivit stående i ca två månader på hyllan, var riktigt sugen på det när jag precis köpt det, men sedan blev det stående efter som jag tyckte att det var lite mörkt ock tråkigt... Konstigt, nu gillar jag det jättemycket! 

Formulan var helt fantastiskt på det här lacket, perfekt täckande, lagom tjockt och torkade fort. Det var väldigt lätt att kontrollera lacket på nageln, tror knappt att jag målat så här snyggt innan! Riktigt nöjd! Två lager har jag på bilderna och det täckte perfekt. Gillar faktiskt det här lacket oväntat mycket! 

Vilket är er favorit ur Bond-kollektionen? :) 










Betyg färg: 3
Betyg formula: 5+
Sammanlagd känsla för lacket: 4, formulan gör att jag kan måla med det här direkt igen!

6 kommentarer:

  1. Ett snyggt grönt lack, dock lite för mörkt kan jag tycka, men det kanske ser mer grönare ut IRL. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I solen blir det lite grönare, men det är ganska mörkt ändå... Jag gillar!

      Radera
  2. Jag älskar det här lacket och skimret i det är så läckert :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, eller hur! Skimret är verkligen superfint!

      Radera
  3. Verkligen fint, gillar att det är så diskret men ändå maffigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller med! Älskar lack med en liten tvist i :)

      Radera