torsdag 30 maj 2013

IsaDora - Coral Crush

Dags för att visa en nyhet!

Här kommer ett av lacken jag visade igår, IsaDoras Coral Crush! Coral Crush är en av tio färger i IsaDoras strukturkollektion Sugar Crush Nails. De finns på de ställen Isadora säljs och kostar 79kr st. Jag fastnade verkligen för den koralliga färgen och det guldiga skimmret. Väldigt vackert tillsammans. Som ni kanske såg i går var det andra lacket jag köpte Ocean Crush som också innehåller fint guldigt skimmer. 

Eftersom detta är ett av de populära strukturlacken så torkar det matt och alldeles skrovligt, som socker eller sandpapper, vilket är ovant men väldigt coolt! 

På dessa bilderna hade jag tre lager, utan överlack så klart. Tycker att lacket torkade acceptabelt fort, trots bristen på hjälp från överlack. Jag gillar formulan också, inte alls svårt att måla med trots kornen i lacket. Även IsaDoras pensel är en hit i min bok, trots att det är väldigt pilligt på mina supersmala lillfingrar. 

Ett minus för det här lacket är att det inte håller så länge som jag hade hoppats på. Hos vissa fabrikörer lovar de hållbarhet i upp till 10 dagar, hos IsaDora 7. Tyvärr upplevde jag att lacket chippade redan dag två, och samma på min syster. Däremot gör det inte så mycket när man har just den här finishen, för det går väldigt enkelt att laga tack vare att det inte syns några skarvar i lacket. Plus för det alltså! 

Man ser inte riktigt på bilderna hur gnistrande det här lacket är, det är verkligen helt fantastiskt i solljuset! Om ni inte är sugna på en hel flaska likt OPI tycker jag att ni skall satsa på en av dessa, trots IsaDoras dyra milliliterpris. Tycker detta är en cool trend, men man kanske tröttnar lite i längden. 



Lite ur fokus, men kolla vilket fint glitter! 






Betyg färg: 5
Betyg formula: 4, hade gärna sett det lite mer snabbtorkande samt bättre hållbarhet.
Sammanlagd känsla för lacket: 5, full pott, inte dåligt! Tyckte verkligen om att ha det här lacket på naglarna, ger en väldigt häftig effekt!

8 kommentarer:

  1. Jättefint! Du har så vacker form på naglarna :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt riktigt snyggt tycker jag att det här är! Måste ha antingen denna eller Jinx. Hmm, knivigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du gillar finishen jättemycket skulle jag nog ändå satsa på Jinx om de är så lika som jag fått för mig. Mer för pengarna!

      Radera
  3. Strukturlacken från IsaDora verkar vara en riktig höjdare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är de! Vill man bara testa på strukturlack rekommenderar jag dem verkligen! Sjukt bra :)

      Radera