fredag 3 maj 2013

Holofredag: Jade - Energy

Här kommer ett något sent inlägg med Jade - Energy. Det var ett tag sedan jag hade lacket på naglarna, men jag kom iallafall ihåg att fota det innan det åkte av. Fina solbilder på balkongen blev det dessutom, väldigt passande till dagens holofredag! Kika på Skimmerskuggan för mängder av regnbågar!

Först skall jag göra en bekännelse... Jag har egentligen inte varit så mycket för hololack innan. Jag vet, det känns lite som om man hädar i nagellacksvärlden, speciellt när man publicerar ett inlägg som detta. Det var dock bleka Holographic från Gosh som gjorde mitt intresse så svalt. Tycker inte alls om när lacken inte har någon färg. Som tur är så är jag inte sämre än att jag kan ändra mig!

Fina Energy köpte jag på Llarowe, men sparade ordentligt på det tills det blev fint väder ute och det skulle komma till sin fulla rätt. Vackert mellanturkost med silverskimmer i skuggan och fantastiskt fina regnbågar i solen.

Jade gör fantastiska hololack, inte alls jobbiga att lacka med. Tre lager krävdes för optimal täckning, och det torkade precis lagom fort, och inte heller mattades effekten av när överlacket kom på. Full pott helt enkelt! =) Formulan i komination med penseln är också väldigt bra, det är lätt att lacka med Jade.












Betyg färg: 4
Betyg formula: 5, väldigt bra! 
Sammanlags känsla för lacket: 4, hololacken är på väg att vinna över mig på sin sida, det märker jag ju! 

2 kommentarer:

  1. Åh, varför har jag inte skaffat mig Energy? Jag borde verkligen klicka hem det... nästa Llarowebeställning åker det ner i korgen direkt!

    SvaraRadera
  2. Är inte jätte glad i holo men färgen var fin!

    SvaraRadera