söndag 12 maj 2013

Depend - 258

Nu skall jag visa bilder som kanske inte är så snygga, men lacket är fint, och framförallt praktiskt! Lackade med det för någon vecka sedan, när ett lager plus överlack var allt som hanns med.

Depend 258 kom ut i julkollektionen 2011, och är ett väldigt fint mörkblått lack med silverskimmer i. Egentligen inget speciellt, men det täcker på ett lager, vilket är helt fantastiskt tycker jag!

Formulan har jag verkligen ingenting att anmärka på, täcker som sagt perfekt, och torkar snabbt. Tyvärr ville tydligen lacket lämna mina naglar fortare än jag hann lacka (nästan)...

Har ett lager plus topplack.

Tip wear väldigt fort och det chipade innan jag hann ta bilderna. Tråkigt om man bara har det såhär, men jag har planer på att använda det under Pahlish - Train Underwater som jag ännu inte visat på bloggen. Då stör inte skavankerna så tydligt, och det är praktiskt med en onecoater under andra lack.

Fint lack, men inget jag skulle använda till vardags numera, det slits för fort trots topplack.






Betyg färg: 3
Betyg formula: 5
Sammanlagd känsla för lacket: 4, det är onekligen praktiskt... Och ganska så fint ändå.

2 kommentarer:

  1. Väldigt fint blått lack och älskar det fina skimret i. Synd att det blev tipwear....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, wrappade nog inte tipparna ordentligt... Men väldigt bra att ha som bas!

      Radera