torsdag 9 maj 2013

Zoya - Myrta

I april fyllde jag år, och Nelly.com gav mig en värdecheck på 75 kronor att handla för på deras sida. Eftersom mitt cashflow inte är på topp som student, så passade jag på att beställa ett Zoya från rean, för... 75kr! Betalade alltså bara frakten för ett gratis Zoya, och det var Myrta som lockade mest.

Myrta kom med förra sommarens kollektion Beach and Surf och är ett korallorange lack med silverskimmer, finishen blir nästan lite på gränsen till foil. Fint, men inte speciellt unikt.

Jag hade tre lager för att få full täckning, även om första lagret såg relativt opakt ut redan det. Torkade normalfort, men jag hade såklart SV på. Zoyas formula och pensel var precis lika bra som de brukar vara!

Inte överförtjust i lacket nu, men till sommarbruna händer kommer det säkert bli jättefint! Sparar det tills sommaren innan jag använder det igen :)















Betyg färg: 3, ingen speciell färg...
Betyg formula: 4, bra!
Sammanlagd känsla för lacket: 3, men vänta bara tills sommaren kommer!

Vad tycker ni om Myrta?

2 kommentarer:

  1. Åhh vilket underbart lack! Jag var faktiskt på väg att köpa det idag. För jag hade 50 kr rabatt på Members.com och då var det rea på Zoya lacken just nu. Men det blev JEM till slut. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Jem är ju så fint! Du gjorde nog ett bra val där :) Tror det är väldigt likt min favorit Valerie.

      Radera